Registracija znamke kot zaščita blagovne znamke pred konkurenco

Registracija znamke je postopek, s katerim si podjetje zagotovi, da logotip, znake, kombinacijo znakov in podobno, ki služi prepoznavnosti podjetja, zavaruje pred konkurenco. Postopek izvaja Urad za intelektualno lastnino. Podjetja, ki se odločijo za registracijo znamke, morajo iti čez naslednji postopek.

Kako poteka postopek registracija znamke?

Najprej je treba oddati prijavo. Ta mora vsebovati: zahtevo za registracijo znamke, seznam proizvodov oziroma storitev, katere podjetje proizvaja, prikaz znaka v petih izvodih, potrdilo o plačani pristojbini ter pooblastilo, če prijavo ne vloži zastopnik podjetja, ampak pooblaščena oseba.

Znotraj postopka registracija znamke pristojni organ preveri, če je vloga pravilno izpolnjena in če so priložene vse potrebne priloge. Če je treba vlogo kakorkoli dopolniti, pozove vlagatelja na ustrezno dopolnitev. Urad za intelektualno lastnino nato ugotovi, če je registracijo znamke v navedenem primeru sploh možno izvesti.

Če/Ko je vloga popolna in če je ugotovljeno, da je predlagano blagovno znamko možno registrirati, potem predlagan logotip in vse potrebne podatke Urad objavi na svojih spletnih straneh. Pri tem začne teči 90 dnevni rok. V tem času so podatki o blagovni znamki, ki jo podjetje želi zavarovati, vidni širši javnosti. Če se v tem času ugotovi, da je predlagana znamka slična ali zelo podobna eni izmed obstoječih in že registriranih, potem je ni možno zavarovati. V primeru, če po preteku tega roka ni nobenega ugovora zoper predlog, pa se registracija znamke izvede brez težav.

Treba je poudariti, da je registracija znamka veljavna za obdobje 10 let. Po preteku tega obdobja je možno ponovno vložiti vlogo za podaljšanje registracije. Ta postopek se nato lahko ponavlja v nedogled. Opisan postopek velja za območje Slovenije. Če želi podjetje znamko registrirati tudi v drugih državah, potem se mora držati pravil, ki veljajo v tem primeru za posamezno članico Evropske unije, lahko pa se odloči za registracijo znamke tudi izven meja Evropske unije.

Registracija znamke kot zaščita blagovne znamke pred konkurenco