Nekaj let nazaj so z elektronskimi računi poslovala zgolj velika globalna podjetja oziroma podjetja, ki so imela močno IT podporo. Vse to se je spremenilo z letom 2011, ko je e-račun postal priljubljen pri ostalih poslovnih subjektih. Od leta 2015 pa je uporaba e-računov postala obvezna za vse, ki poslujejo z javnimi sektorji.
Elektronski račun lahko razumemo na dva načina. Eden je, ki pravi da e-račun predstavlja standard in pogoj izmenjave elektronskih računov pri Upravi Republike Slovenije za javna plačila. Drugi način pa pravi, da je elektronski račun vsak račun, ki je izdan in poslan po elektronski pošti. Tudi navaden papirnat račun, ki je skeniran in poslan po e pošti je e-račun. Pri prvem primeru gre za bolj formalno obliko poslovanja. Za lažjo izmenjavo računov in manj komplikacij pri izgledu računa, je uvedena standardna oblika imenovana e-SLOG. E-račun je sestavljen iz dveh ali več datotek, ki se pošljejo prejemniku. Znotraj teh datotek so vsi podatki o računu kot so datum, znesek, valuta, podatki izdajatelja in podatki prejemnika, davčna številka, trr in ostalo kar zadeva račune. drugi dokument deluje kot ovojnica in je namenjena prenosu računa za banke ali UJP po za to predpisanih poteh. Poleg teh dveh dokumentov pa lahko izdajatelj pripne še neobvezno kakšne slike in podobno.
Kako si zagotovimo elektronski račun? Za tovrsten račun ne potrebujemo mnogo. Odpravimo se v najbližjo banko, kjer nam uredijo vse potrebno. Ko imamo e-račun v uporabi, bomo vse račune prejeli direktno v našo spletno banko. Te pa potem na zelo enostaven način izvozimo v računovodski program in ustrezno poknjižimo. Poleg tega pa je plačilo računov zelo poenostavljeno. Ni nam potrebno vnašati vseh podatkov, kajti ti se samodejno izpolnijo. Torej prihranimo na času in seveda tudi na denarju. Za še boljši pregled nad poslovanjem pa z elektorskimi računi dobimo tudi elektronsko arhiviranje s čimer lahko pregledujemo in poslovanje za pretekla obdobja in napovedujemo prihodnost.