Vsako podjetje mora imeti sedež, kjer bo prejemalo uradno pošto – tega je treba navesti že ob ustanovitvi. Medtem ko sedež podjetja označuje zgolj kraj, kjer podjetje izvaja svojo dejavnost, pa je poslovni naslov tisti, ki določa točno lokacijo poslovnih prostorov. Torej je poslovni naslov tisti, ki usmerja na kraj, kjer poteka poslovanje podjetja, zato vsekakor ni vseeno, za kakšen naslov gre. Pravzaprav lahko ta naslov odloča tudi o uspešnosti podjetja, še posebej, če to deluje v panogah, ki zahtevajo stalno in osebno interakcijo s strankami. Med najbolj izstopajočimi primeri so na primer hotelirstvo in gostinstvo, izobraževanje, medicina …
Kako izbrati poslovni naslov?
Naslov, kjer bo potekalo poslovanje podjetja, je seveda smiselno izbrati glede na to, s katero dejavnostjo se podjetje ukvarja. Tudi, če osebni stiki s strankami niso predvideni, je dobro imeti dostopen naslov, če je možno v kakšnem znanem kraju. Poslovni naslov se namreč pogosto objavlja na spletnih straneh, propagandnih materialih in drugje, zato mora biti takšen, da zbuja zaupanje pri strankah in poslovnih partnerjih. Še bolj pomembna pa je izbira naslova za podjetja, ki bodo poslovne prostore aktivno uporabljala za neposredno delo s strankami – v tem primeru je treba misliti na dostopnost za ciljno skupino, na okoliš, parkirišča in podobno. Lahko pa v povezavi s tem nastanejo tudi dodatne komplikacije, saj je za uporabo poslovnega naslova včasih treba pridobiti posebna dovoljenja, kar je lahko težava, če gre za objekt z drugo namembnostjo.
Najbolje je, da se podjetje odloči za nakup ali najem namenskih poslovnih prostorov, kjer bo tudi poslovni naslov. Tako je postopek registracije naslova hiter in enostaven, saj se ne zahtevajo posebna dovoljenja, seveda pa v večini primerov takšna rešitev predstavlja nekoliko višjo finančno investicijo, sploh za podjetja, ki ne potrebujejo ločenih poslovnih prostorov ker na primer delajo zgolj na terenu ali pa od doma.